Bewegen en sporten


Gezond bewegen betekent elke dag actief zijn. Dit kan al door elke dag minstens een half uur matig intensieve inspanning. Dat is het makkelijkst vol te houden wanneer u de activiteit inbouwt in uw dagelijks leven, bijvoorbeeld door te tuinieren, stevig te wandelen of de fiets te pakken voor een boodschap.

U kunt het half uur verdelen over bijvoorbeeld drie keer tien minuten of twee keer een kwartier. U kunt ook kiezen voor sporten of bewegen in groepsverband of onder begeleiding. 


Bewegen in groepsverband


Veel mensen vinden het lastig om alleen te bewegen. Ze hebben geen motivatie en missen de gezelligheid van een groep. Aansluiten bij een wandelgroep kan dan een uitkomst bieden. Hieronder staan een aantal opties voor wandelgroepen in de regio. 

Altorf en Roest: voeding en beweging


Diëtiste Quirine Altorf en verpleegkundige en atletiek trainer Marian Roest, bieden wekelijke wandelbijeenkomsten in Etten-Leur en Willemstad. Het is gericht op de beginnende loper die op een rustige manier conditie wil opbouwen en meer kennis wil over voeding. Meer weten? Download de flyer

Fit met Ellen


Ellen van der Zande heeft verschillende wandelgroepen en richt zich op mensen met o.a. lage rugklachten, diabetes (type 2), etalagebenen, COPD en artrose. In groepen van circa 15 man wordt er buiten gewandeld. Tussendoor worden er oefeningen gedaan om balans, coördinatie en kracht te verbeteren. Meer weten? Download de flyer