Veelgestelde vragen
 

Hoe moet ik de app installeren?
  Download de app Het Huisartsenteam via de App Store (iOS) of Google Play (Android).
  Open de app en zoek uw praktijk.
  Als u al een account heeft voor onze online diensten logt u met dezelfde inloggegevens in op de app
    en gaat u direct naar de volgende stap. Als u nog geen account heeft, vraag dan een account bij ons aan door in het inlogscherm op 'registreer nu' te drukken. Vul alle benodigde gegevens in. Na controle van uw aanvraag door onze praktijk - wat enige tijd in beslag kan nemen - wordt uw account gekoppeld en ontvangt u per e-mail een notificatie.
  Na het inloggen op de app ontvangt u per e-mail of sms éénmalig een verificatiecode die u invoert in
    de app.
  Maak in de app ten slotte een pincode van vijf cijfers aan om toegang tot de app af te schermen.
  De app is nu klaar voor gebruik. 


Wat zijn de kosten?
  De app is gratis.


Hoe is beveiliging en privacy geregeld?
  Met de app Het Huisartsenteam kunt u via een beveiligde verbinding uw actuele gegevens
    (medicatie, eConsult, afpsraken) inzien uit het systeem van uw zorgpraktijk. Voor de ingebruikname wordt uw identiteit eerst geverifieerd door de praktijk en ontvangt u een verificatiecode om de app te activeren. Verder dient u de app af te schermen met een persoonlijke vijfcijferige toegangscode en voor elk gebruik in te voeren. Bij het gebruik van services van uw zorgverlener via de app kunnen persoonsgegevens worden doorgegeven aan de praktijk via het beveiligde netwerk van Pharmeon. Raadpleeg de privacyverklaring van uw praktijk in de app om na te gaan welke gegevens uitgewisseld worden en met welk doel. Raadpleeg ook de Uw Zorg Online gebruiksvoorwaarden van uw praktijk en Pharmeon via de app of www.uwzorgonline.nl/gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over de veiligheid en privacy van uw gegevens. 
 

Wat is een verificatiecode?
  Zonder een correcte verificatiecode is er geen toegang tot gegevens mogelijk. U krijgt de code
    toegezonden per e-mail of per sms nadat u bent gecontroleerd en gekoppeld door uw huisarts. De app vraagt u om de betreffende code in te vullen.


Hoe werkt een verificatiecode?
  De verificatiecode wordt toegezonden nadat u de eerste keer inlogt op de app met uw
    gebruikersnaam (uw gebruikersnaam is gelijk aan uw e-mailadres) en wachtwoord. Na het eenmalig invullen van de code krijgt u toegang tot de app. LET OP: sluit de app niet af bij het ophalen en invullen van de verificatiecode, maar gebruik daarvoor de applicatie-wisselaar van uw toestel. Indien u dit niet doet zal de app vanaf het begin 'starten' en moet u opnieuw inloggen.


Hoe word ik gekoppeld?
  Wij controleren uw gegevens na uw aanmelding en maken de koppeling tussen ons
    informatiesysteem en uw account. Door middel van deze koppeling krijgt u toegang tot bijvoorbeeld uw medicatieoverzicht, de agenda en de eConsult functies.


Waarom word ik gekoppeld?
  Zonder een koppeling met ons informatiesysteem kan de app uw gegevens niet inladen. 


Moet ik apart een account aanmaken voor mijn kind, vader of moeder?
  Ja, elk account is na verificatie en koppeling verbonden aan de bijbehorende gegevens bij de
    zorgaanbieder. Iedereen heeft daarom een eigen account nodig. U kunt een extra account van bijvoorbeeld uw kind toevoegen in de app naast uw eigen account. Kies bij de accountinstellingen voor 'Account toevoegen' en volg de instructies.


Ik ben van huisartsenpraktijk gewisseld, wat nu?
  Verwijder de app van uw telefoon of tablet en installeer deze opnieuw. De app vraagt nu opnieuw
    om een huisartsenpraktijk te kiezen. Kies de juiste praktijk en meld u opnieuw aan (registreer nu). Het controle- en koppelproces zal opnieuw worden uitgevoerd. 


Ik krijg een foutmelding, wat nu?
  Sluit de app af en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen? Vermeld dan uw
    probleem, gebruikte telefoon/tablet en de handeling die u probeerde te verrichten via apps@pharmeon.nl. Zij zullen het probleem oplossen. 


De app werkt niet, wat nu?
  Sluit de app af en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen? Vermeld dan uw
    probleem, gebruikte telefoon/tablet en de handeling die u probeerde te verrichten via apps@pharmeon.nl. Zij zullen het probleem oplossen. 


Ik kan de app niet vinden in de app store
  U kunt de app vinden in de store door te zoeken op 'Het Huisartsenteam'. U kunt ook gebruik maken
    van de links op deze website om de app te vinden (App Store (iOS) | Google Play (Android)).